dinsdag 15 mei 2012

week 20,5: HEMA ontwerpwedstrijd

Vandaag kreeg ik een brief van de HEMA dat ik 'helaas' niet bij de prijswinnaars zat voor de ontwerpwedstrijd... :-( Ik kreeg een bon voor een appeltaart, als troost.

Maar dat betekend wel dat ik dit nu met jullie kan delen :-) Dit was de opdracht: HEMA is op zoek naar een nieuwe held; een tijdloos product, bijzonder door zijn eenvoud, onderscheidend door zijn vormgeving en populair bij onze klanten.

Dit was mijn inzending en presentatie:

Today there was a letter from HEMA in the mail. (HEMA is a department store). Unfortunally I wasn't one of the winners of the design contest I participated. They gave me an applepie to cheer me up :-)
On the bright site, now I can share my design with you. These were the instructions: HEMA is looking for a new hero; a timeless product, special because of it's simplicity, distinctive because of it's design and populair with our customers.


This was my exhibit and presentation:

Hoe maakt deze boodschappenlijst je leven gemakkelijker?
Boodschappen doen vind ik altijd een stressvol klusje. Ik doe het liefst 1 keer in de week boodschappen. Door de jaren heen heb ik voor mezelf een ‘Ultieme Boodschappenlijst’ ontwikkeld om het zo stressloos en snel mogelijk te laten verlopen, zodat ik de rest van het weekend vrij heb voor leuke dingen.

How does this shopping list make your life easier?
I always find shopping a stressful chore. I try to do it once a week. Over the years I designed myself an "Ultimate Shopping List" to make it as quick and stress free as possible, so I can spend the rest of the weekend with fun stuff.




De lijst is verdeeld in tweeën: De boodschappenlijst en de weekplanner. Aan de hand van de weekplanner, maak je de boodschappenlijst.

The list is divided in two: The shoppinglist and a week-planner. 




Eerst vul je in wat je wilt eten deze week bij de weekplanner. Daarna kun je heel gemakkelijk alle ingrediënten voor de maaltijden invullen onder de kopjes van de boodschappenlijst.

First you write down what you want to cook for diner the next week at the week-planner. And from that you fill in the groceries you need under the headings of the shopping list.


Knip de weekplanner eraf. De boodschappenlijst neem je mee naar de winkel, waar je razendsnel je boodschappen doet omdat alle afdelingen aparte lijstjes hebben en je dus niet lang hoeft te zoeken.

Cut off the week-planner. You can take the shopping list to the store where you’ll do your shopping fast and efficient, because all departments have separate lists so you do not have to search long.




De weekplanner hang je op een handige plek (in de keuken bijvoorbeeld) zodat iedereen in het huishouden kan zien wat er voor eten bereidt kan worden, op welke dag.

You can put the week-planner on a convenient location (in the kitchen for example) so that everyone in the household can see what’s for dinner, on which day.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

creabea ben jij zeg, ik had het wel een typisch HEMA-item gevonden...keep up the good work !

Herwin

Unknown zei

Thnx! Ja, ga zeker volgend jaar weer een poging doen. Heb een jaar om er over na te denken :-)

Anoniem zei

Wat een geweldig idee! Ik maak al tijden inderdaad zelf een boodschappenlijst met weekplanner. Alleen schrijf ik de boodschappen op per recept want er is altijd wel iets niet te krijgen dus kan ik precies zien welke boodschappen voor een van de recepten niet compleet zijn en dan kan je altijd nog schuiven... Leuk ontwerp, ik kan niet wachten tot je verder uitgewerkte versie bij de Hema te krijgen is! Bedankt voor de inpiratie!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...