zondag 16 maart 2014

Tekenen met Huub

Huub houdt erg van tekenen en schilderen. Meestal is het een hoop gekras en eindigt in een kliederpartij, maar de laatste tijd tekent hij echt dingen die iets voorstellen. 
Het begint met gekras en de vraag of ik een krokodil o.i.d. wil tekenen (dat probeer ik niet meer te doen, want dan stopt hij accuut met tekenen). Vervolgens vraag ik hem iets te tekenen. Dan geef ik hem, een btje op een officiƫle manier een nieuw vel papier en laat hem een kleur uitkiezen. Vaak vraag ik of hij mij wil tekenen (lijkt me geweldig om een portret van mij, door hem gemaakt, te hebben), maar dat wil hij niet. En dan begint hij te tekenen en vertelt als een soort Bob Ross wat hij tekent. Bijvoorbeeld deze walvis.


Huub zijn commentaar als hij tekent:
"Ik maak een vierkant, (lukt niet), 
maar het is een halve cirkel (a happy little accident, zou Bob zeggen)
En dan twee ogen en een mond, hij kijkt een btje blij, kijk maar. 
Oh, het is een walvis! 
Dan maak ik ff water dat eruit spuit, ... (Twijfel over de plek) ... Kijk! Hier!"

En ik zit er dan naast, te genieten.



1 opmerking:

Petra zei

Oh heerlijk, wat herkenbaar. Alsof je een middagje tekenen met C. beschrijft ;-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...