donderdag 26 december 2013

Cityscape


Na al het doodlen van het afgelopen jaar, ben ik met een groter project begonnen: Een cityscape. Ik heb altijd al eens een tekening willen maken die zomaar bij me opkomt terwijl ik aan het tekenen ben. Dus geen plan vooraf, ik ben gewoon begonnen in de linkerhoek beneden en ben langzaam omhoog gaan werken.

Vooraf heb ik wat 'regels' voor mezelf bedacht: Ik heb geen potlood gebruikt om vooraf een lichte schets te maken. Ook heb ik niet nagedacht over de compositie of diepte. En geen liniaal.

Dit is de grootste doodle die ik tot nu toe heb gemaakt. Ik vind het 'Radio' gebouw leuk (ik vind zelfs dat elk radio gebouw er zo uit zou moeten zien ;) ) Ik ben al een nieuwe tekening begonnen van het radio gebouw.

With all the doodling the past year, I started a bigger project. I always wanted to draw a cityscape that just comes to mind. No plan, I just started in the left corner below and worked my way up.

I thought of some 'rules' in advance for myself: I didn't use a pencil to make a soft sketch in advance and I didn't think about a composition or depth. And no ruler.

So this is the biggest doodle I made so far. I like the 'Radio' building (I think every Radio building should look like this :) ) so I've already started a new drawing of the radio building.

Geen opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...